Premiär gånger två

Imorse fick Mio smörgås :) Inte en hel såklart, men hon såg så jäkla sugen ut när jag åt frukost. Tittade på mig med ögon som sa; du får hela min kiwi, mamma, om jag bara får en liiiten tugga av din smörgås... Så då kunde man ju inte motstå ;) Hon tyckte det var ganska gott när jag gav henne, men när hon själv skulle stoppa i sig några tuggor (tänkte jag) så satt hon mest och klämde på en brödbit i varje knubb-hand. Och när vi hade ätit färdigt var det en liten bröd-hög under Mios stol, så hon fick nog inte i sig så mycket. Sötungen!

Den andra debuten var faktiskt barnmat på burk! Hon är ju sju och en halv månad nu, och jag har ju halva skafferiet fullt med burkar för 6-månaders knattar. Fick nåt erbjudande att köpa massa burkar, tio ialla fall, och tänkte att det är ju bra att ha om jag någon gång inte hinner/orkar/känner för att laga mat till lillhjärtat. Men än så länge har jag visst hunnit/orkat/velat laga hennes mat :) Men idag hade jag ingen potatis hemma..
Hon fick kalops (lapskaus alltså, haha..) och det var gott tyckte hon, hela burken gick i ungen.. jaa, innehållet i burken dårå.. Haha..

Har tagit lite kort, men orkar inte lägga upp nu.

Idag har mamma varit här och hjälpt mig (TACK!!) så jag kunde klorina och tvätta lite vitt och åka till Babyproffsen och Coop (i hennes bil dessutom) alldeles själv utan att behöva känna någon stress. Det var sååå skönt!!!
Köpte ytterligare en julklapp till Mio. Svårt att låta bli... :)

Nä, nu ska jag fortsätta med att lyssna på musik och prata på FB :)

-over and out-


Kommentarer
Postat av: Jessan, Mille & Leon

åhh skönt att få bara vara Karro!!!

Mammor e bra att ha!

Hehe du e duktig du som gör all mat till Mio.

Nä kan tänka mej att skenorna kan vara jobbiga många ggr, men hjälper dom nått?

Saknar dej med..puss mitt gull

2010-11-04 @ 15:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0